Als je je afvraagt ??of je je klanten geschenken moet geven, laat me dan elke twijfel wegnemen: dat zou je moeten doen. Het is altijd een goed idee om klanten je dankbaarheid te tonen. Ja, je hebt veel waarde aan hen gegeven, maar een mooie blijk van waardering kan echt helpen aantonen dat het je iets kan schelen.

Maak het persoonlijk! In veel gevallen kunnen uw beste bedoelingen averechts werken. Om te beginnen wil je niet dat je geschenken in een prullenbak belanden omdat ze generiek en onpersoonlijk lijken. Je wilt ook niet dat je relatiegeschenken wanhopig overkomen. U wilt dat uw gebaar attent en persoonlijk is.

Maak het niet promotioneel. Veel bedrijven sturen klanten geschenken met hun eigen naam en logo. Dat is geen relatiegeschenk. Het is een marketingstuk. Geef het niet cadeau. Wees creatief. Als je een klant hebt waarvan je weet dat hij een fervent golfer is, stuur je misschien een tiental golfballen die ze meteen verliezen. In plaats daarvan kunt u ze iets geven dat ze lange tijd zullen gebruiken.

Wees niet te goedkoop. Bedenk eens hoeveel u normaal gesproken voor iemand zou uitgeven voor een lekkere maaltijd. Als het op relatiegeschenken aankomt, proberen bedrijven routinematig uit te vogelen hoe weinig ze kunnen uitgeven. Als alles in uw bedrijf ‘eersteklas’ is, wees dan niet degene met een goedkoop stuk als het gaat om het tonen van uw waardering. In dat geval is het verzenden van niets beter dan het verzenden van iets.

Dat gezegd hebbende, je hoeft je budget ook niet op geschenken te schieten. Je kunt een video van je team sturen waarin staat hoe graag je met ze werkt. Toon het hele jaar door de waardering. Timing is net zo belangrijk als de kwaliteit als het gaat om het geven van relatiegeschenken. Het is normaal om te denken bij het sturen van een cadeau rond de feestdagen. Wees dankbaar het hele jaar door. Wacht in plaats daarvan tot een onverwacht moment om iets onvergetelijks te geven.

Als u de tijd neemt om uw klanten te waarderen wanneer zij het het minst verwachten, zult u opvallen. Als je laat zien dat je extra tijd hebt genomen om het geschenk aan de ontvanger aan te passen, zullen ze je attentheid waarderen.

Gebruik geen relatiegeschenken als steekpenningen. Niet elke potentiële of bestaande klant verdient een geschenk of waardering. Vergeet niet dat het geschenk niet als steekpenningen moet worden gezien. De meeste overheidsfunctionarissen accepteren niet veel op het gebied van geschenken. Voor de juiste relatie kan het juiste cadeau u echter doen opvallen, of u nu een kandidaat bent voor een baan, een bestaande leverancier of hoopvol bent om zaken te doen.

Heb veel plezier. Winkelen kan stressvol en duur zijn, maar het hoeft niet zo te zijn. U hoeft niet de bank te bellen of uzelf gek te maken op zoek naar het perfecte geschenk. Met een beetje planning en creativiteit kun je het perfecte geschenk geven.

You May Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *